Zasady funkcjonowania punktów oraz przyjęć interesantów

  • Nieodpłatna pomoc prawna jest udzielana osobiście osobom uprawnionym, z wyłączeniem użycia środków komunikowania się na odległość.
  • Nieodpłatnej pomocy prawnej nie udziela się osobom działającym zamiast osób uprawnionych, z wyjątkiem przedstawicieli ustawowych osób uprawnionych.
  • Nieodpłatna pomoc prawna jest udzielana osobom uprawnionym według kolejności zgłoszeń w danym dniu. Osoba udzielająca nieodpłatnej pomocy prawnej może ustalić z ważnych powodów inną kolejność.
  • Przed udzieleniem nieodpłatnej pomocy prawnej udzielający porady może zażądać od osoby uprawnionej okazania dokumentu stwierdzającego tożsamość.
  • Adwokat lub radca prawny może z ważnych powodów odmówić udzielenia nieodpłatnej pomocy prawnej, informując osobę uprawnioną o innych punktach nieodpłatnej pomocy prawnej na obszarze powiatu.

Osoba udzielająca porady prawnej dokumentuje każdy przypadek udzielenia porady w karcie nieodpłatnej pomocy prawnej, dlatego też osoba która otrzymała poradę będzie proszona o podanie danych statystycznych dotyczących jej wieku, wykształcenia etc. (podanie tych danych jest dobrowolne).


Drukuj